
Äriregistri muudatused
Korrektsed osanike otsused ja avaldused äriregistri muudatusteks + nõustamine
-
Osanike muudatused
Alates 01.08.2020. ei pea enam osa võõrandamiseks notari poole pöörduma, kui osakapitali suurus on vähemalt 10 000 eurot ja notariaalse vormi nõudest loobumine on ette nähtud põhikirjas.
Sellisel juhul toimub osade võõrandamine kirjalikku taasesitamist võimaldava lepinguga ning juhatuse liige ise teavitab Äriregistrit osa võõrandamisest.
Kui teie ettevõte ei vasta nendele nõudmistele, aga soovite vabaneda osade notariaalse võõrandamise nõudest, siis aitame teil valmistada ette vajalikud dokumendid nagu osanike otsus, uus põhikiri ning nõustame protsessi läbiviimisel.
Osade võõrandamise notariaalse tõestamise nõudest loobumine muudab osanike muutmise lihtsamaks ning vähem aega ja raha nõudvaks.
-
Osanike otsused
Enamus registrimuudatustest nõuavad pisiasjadeni täpset osanike otsust.
Oleme ette valmistanud tuhandeid üldkoosoleku otsused.
Kui teame, mida osanikud soovivad otsustada, suudame sageli vaid mõne tunni jooksul korrektse otsuse ette valmistada ja sellele veebipõhiselt digiallkirjade kogumiseks üles panna.
Aitame ka olukordades, kus konsensusliku otsuse tegemine pole võimalik. Vastavalt konkreetsele olukorrale pakume välja optimaalse lahenduse dokumentide vormistamiseks.Vajadusel koostame otsused kakskeelsena (EST/ENG).
-
Juhatuse muudatused
Koostame korrektse osanike otsuse aitame veebipõhiselt otsusele allkirjad koguda.
Lähteandmetena vajame tagasikutsutavate ja lisanduvate juhatuse liikmete nimesid ja isikukoode.
Kui juhatuse liikmed valitakse tähtajaliselt või esindusõiguste erisusega, siis peab ka see olema kajastatud osanike otsuses, samuti põhikirjas.
-
Põhikirja muudatused
Koostame korrektse osanike otsuse aitame veebipõhiselt otsusele allkirjad koguda.
Lähteandmetena vajame teavet selle kohta, mida põhikirjas muudetakse või mis peab selles sisalduma.
-
Ärinime muutmine
Ärinime mutmine tähendab ka põhikirja muutmist. Koostame korrektse osanike otsuse, uue põhikirja ning aitame veebipõhiselt otsusele allkirjad koguda.
Lähteandmetena vajame uut soovitud ärinime. Kuna valitud ärinimi ei pruugi alati sobida, siis oleks soovitatav esitada paar ärinime varianti.
Ärinime sobivust saab kontrollida siin: https://ariregister.rik.ee/est/name_query
-
Majandusaasta muutmine
Majandusaasta muutmine nõuab osanike otsust ja muudatust põhikirjas.
Koostame korrektse osanike otsuse, uue põhikirja ning aitame veebipõhiselt otsusele allkirjad koguda.
-
Osakapitali suurendamine
Osakapitali suurendamine eeldab detailset osanike otsust ning üldiselt ka põhikirja muutmist.
Koostame korrektse osanike otsuse, uue põhikirja ning aitame veebipõhiselt otsusele allkirjad koguda.
-
Osakapitali vähendamine
Osakapitali vähendamine eeldab detailset osanike otsust ning üldiselt ka põhikirja muutmist. Lisaks nendele dokumentidele tuleb osakapitali vähendamise teade avaldada väljaandes “Ametlikud Teadaanded”.
Osakapitali vähendamise protsess võtab aega ca 4 kuud.
Koostame korrektse osanike otsuse, uue põhikirja ning aitame veebipõhiselt otsusele allkirjad koguda.
-
Aadressi ja kontaktide muutmine
Aadressi ja kontaktandmete muutmine Äriregistris on kiire ja lihtne protsess, kui uus aadress jääb sama linna piiridesse.
Kui aadress muutub teise linna, eeldab see põhikirja muutmist ning osanike otsust.
Koostame korrektse osanike otsuse, uue põhikirja ning aitame veebipõhiselt otsusele allkirjad koguda.
-
Juhatuse volituste pikendamine
Kui juhatuse liikmete volitused on tähtajalised, siis enne tähtaja saabumist on vajalik neid volitusi pikendada.
Volituste pikendamine eeldab osanike otsust ja juhatuse liikmete nõusolekut.
Koostame korrektse osanike otsuse ning aitame veebipõhiselt otsusele allkirjad koguda.
-
Juhatuse esindusõiguse muutmine
Kui soovitakse muuta juhatuse liikmete esindusõigust, siis eeldab see osanike otsust ja põhikirja muutmist.
Koostame korrektse osanike otsuse, uue põhikirja ning aitame veebipõhiselt otsusele allkirjad koguda.
-
Prokuristi lisamine ja eemaldamine
Prokuura on volitus, mis annab prokuristile õiguse esindada äriühingut kõikide majandustegevusega seotud tehingute tegemisel. Prokuristiks saab olla ainult füüsiline isik.
Prokuristi nimetamiseks ja tagasikutsumiseks on vajalik osanike otsus.
Koostame korrektse osanike otsuse ning aitame veebipõhiselt otsusele allkirjad koguda.
-
Ettevõtte likvideerimine
Ettevõtte likvideerimise kohta saab rohkem lugeda siit.
-
Tegevuseta ettevõtte kustutamine
Kui osaühing ei ole mitte kunagi mingit tegevust alustanud, tehtud ei ole ühtegi kannet, koostatud ühtegi arvet ega laekunud mistahes makseid ning kõik juhatuse liikmed ja osanikud seda kinnitavad, siis on võimalik kasutada osaühingu registrist kustutamiseks lihtsustatud kustutamisprotsessi.
Lihtmenetluse raames puudub majandusaasta aruannete ja likvideerimisbilansi esitamise nõue, samuti ei ole vaja määrata ettevõttele likvideerijat.
Koostame korrektse likvideerimisotsuse, aitame koguda veebipõhiselt otsusele allkirjad ning juhendame protsessi läbiviimisel.
-
Ettevõtte jagunemine
Jagunemine saab toimuda jaotumise või eraldumise teel.
Jaotumise korral annab jagunev ühing kogu oma vara ja kohustused üle omandavatele ühingutele, milleks võivad olla nii olemasolevad kui jagunemisel loodavad uued ühingud. Jagunev ühing jaotumise korral lõpeb ja kustutatakse registrist.
Eraldumise korral annab jagunev ühing üle vaid osa oma varast ja kohustustest omandavatele ühingutele, milleks võivad samuti olla nii olemasolevad kui jagunemisel loodavad uued äriühingud.
Abistame vajalike otsuste ja dokumentide koostamisel, aitame koguda veebipõhiselt otsusele allkirjad ning juhendame protsessi läbiviimisel.
-
Ettevõtete ühinemine
Ühinemise korral üks äriühing (ühendatav ühing) ühineb teise äriühinguga (ühendava ühinguga) ning ühinemise tulemusena loetakse ühendatav ühing lõppenuks. Äriühingud võivad ühineda ka selliselt, et asutavad ühinemise käigus uue äriühingu ja ühinemise tulemusel mõlemad ühinevad äriühingud lõppevad ja kustutatakse registrist. Ühinemisel lähevad ühendatava ühingu varad ja kohustused üle ühendavale ühingule.
Abistame vajalike otsuste ja dokumentide koostamisel, aitame koguda veebipõhiselt otsusele allkirjad ning juhendame protsessi läbiviimisel.
Dokumentide ettevalmistamise ja nõustamise maksumus on tavaliselt 100 –200 eurot. Keerukamatel juhtudel võib see olla rohkem.
Teeme hinnapakkumise lähtudes prognoositavast töömahust.
Hindadele lisandub käibemaks.
Töö teostame sageli mõne tunni jooksul (kui võimalik).
Juurdepääsuõiguste andmine äriregistris
Logige sisse e-Äriregistrisse
Vali “Minu töölaud”
Vali “Muud avaldused”
Toimingute alt vali “Juurdepääs”
Sisesta isikukood, kellele soovid juurdepääsu anda
Teavita isikut, kui juurdepääsuõigus on antud